Általános Szerződési Feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

 

Az Általános Szolgáltatási Feltételek (továbbiakban „ÁSZF” vagy „Szabályzat”) tartalmazzák a Newgency Kft. (1133 Budapest, Pozsonyi út 48., cégjegyzékszám: 01 09 682702, adószám: 11909305-2-41), mint szolgáltató (’Szolgáltató’) által üzemeltetett www.hellobella.hu/webshop webáruház használatára vonatkozó Általános Szerződési Feltételeket.

Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek). Az ÁSZF elérhető az alábbi linken: http://hellobella.hu/oldal/altalanos-szerzodesi-feltetelek?ws=1

 

1. a. Webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai:

Cégnév: Newgency Kft.

Székhely címe: 1133 Budapest, Pozsonyi út 48.

Cégjegyzékszám: 01 09 682702

Adószám: 11909305-2-41

Bankszámlaszám : 10700244-68901815-51100005

Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-95383/2016;

Kiskereskedelmi tevékenység nyilvántartásba vételi száma: XIII/12623/2016/B

1.b. Webáruház adatai:

Web címe: www.hellobella.hu/webshop, (továbbiakban ’Honlap’ vagy Webáruház) mely szerzői mű és így szerzői jogvédelem hatálya alatt áll.

Központi telefonszám: +36 20 2918849

Ügyfélszolgálati e-mail: hello@hellobella.hu

A Webáruház 0-24 órában Megrendelői rendelkezésére áll, de Szolgáltató kizárja a felelősségét amennyiben bármilyen ok miatt a Webáruház nem elérhető, vagy nem megfelelően működik.

A webáruházban illatszerek kategóriába sorolt hajápolással és hajkezeléssel kapcsolatos termékek és eszközök érhetők el, melyek a Szolgáltatótól csak online vásárolhatók meg.

A Webáruházban Szolgáltató feltünteti a termék nevét, megrendelési árát, illetve azokat az információkat, fotókat, melyek az adott termékről rendelkezésére állnak. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságtól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. A feltüntetett árak minden esetben tartalmazzák az ÁFA-t és a csomagolás díját, de a szállítási díjat nem. A szállítási díj mértéke számos tényezőtől függ, melyet részleteiben a „Szállítási feltételek” menüpontban tesszük közzé.

 

1.c. A tárhely-szolgáltató adatai:

Cégnév: Tárhely.eu Kft.

Székhely: 1144 Budapest, Ormánság u 4/A. X. em. 241.

Telephely: 1144 Budapest, Ormánság u 4/A. X. em. 241.

Telefonszám: +36 1 789 2 789

Fax: +36 1 789 3789

Postázási cím: 1538 Budapest, Pf.: 510.

E-mail: support@tarhely.eu, iroda@tarhely.eu

 

2. A Megrendelő

Az a természetes, vagy jogi személy, aki a www.hellobella.hu/webshop domain cím alatt található Webáruházban az ott meghirdetett terméket elektronikus úton, annak megvásárlása céljából megrendeli.

 

3. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CV. III. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

 

4. A Webáruház szolgáltatás (továbbiakban: Szolgáltatás)

A Honlap üzemeltetése és működtetése, amelyen Szolgáltató a honlapon feltüntetett más magyarországi forgalmazóktól megvásárolt termékeit eladásra kínálja. A Honlapon található termékhirdetések ajánlattételre való felhívásnak minősülnek. A Szolgáltatás és a szerződéskötés nyelve a magyar.

 

5. A Szolgáltatás területi hatálya

A Szolgáltatás az internetes hozzáférés miatt mind belföldről, mind külföldről elérhető, de Szolgáltató csak Magyarországon található, postai szolgáltatásba bekapcsolt szállítási címre fogad el érvényesen megrendelést és csak ezen szállítási címre kézbesíti a megrendelt termékeket.

 

6. ÁSZF tartalma

Az ÁSZF tartalmazza a Szolgáltatással és annak igénybevételével kapcsolatos általános feltételeket, így Szolgáltató és Megrendelő jogait, kötelezettségeit, valamint egyéb, a Szolgáltatással összefüggő lényeges körülményeket.

Az ÁSZF elválaszthatatlan részét képezi Szolgáltató Szállítási és Fizetési feltételei, valamint az Adatvédelmi Nyilatkozata. (A Webáruházban együttesen: ÁVF)

Az ÁSZF elválaszthatatlan részét képezi a Megrendelő által az internetes felületen keresztül benyújtott egyedi megrendelésnek. Amennyiben az egyedi megrendelés és jelen ÁSZF között ellentmondás található, úgy az ÁSZF tartalma az irányadó.

Az egyedi megrendelésben és az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül is irányadóak.

 

7. Az ÁSZF elfogadása

Az ÁSZF, valamint annak részét képező Szállítási Szerződés és Adatkezelési Szabályzat Megrendelő általi elfogadására a Honlapon történő regisztrációval, vagy az adott egyedi megrendelés leadásával egyidejűleg kerül sor. A Honlapon nem lehet leadni úgy megrendelést, hogy a Megrendelő az ÁSZF-t ne fogadná el. Amennyiben erre, bármilyen ok miatt sor kerülne, úgy Megrendelő adott megrendelése érvénytelen, Szolgáltató és Megrendelő között jogviszony nem jött létre.

 

8. Regisztráció és belépés

A Honlapon termékek megrendelésére regisztráció után vagy regisztráció nélkül van lehetőség. A regisztráció előnye, hogy nem kell minden egyes vásárlásnál ismételten megadni az adatokat, Megrendelő megnézheti korábbi rendeléseit, követni tudja az aktuális megrendelése státuszát, és további kényelmi szolgáltatásokat is élvezhet (pl., egyedi tartalom), továbbá a regisztrációkor megadott e-mail címére hírlevél feliratkozás alapján elküldjük az aktuális akcióinkat, híreinket tartalmazó hírlevelünket.

A regisztráció a „Regisztráció” feliratra való kattintással és az ott megjelenő űrlap (név, e-mail cím, telefonszám, jelszó) kitöltésével és elmentésével történik. A megadott adatok bármikor módosíthatóak. A hibás, illetve valótlan adatok megadásából eredő károk teljes mértékben Megrendelőt terhelik. Szolgáltató a hibás, illetve valótlan vagy annak tűnő regisztrációt jogosult törölni, továbbá kétség esetén a regisztráció valódiságát ellenőrizni.

Egy e-mail címhez csak egy regisztráció végezhető el. A regisztráció elküldésekor Szolgáltató a megadott e-mail címre egy hitelesítő levelet küld, amelyben a regisztráció érvényesítéséhez szükséges további lépésekről tájékoztatja Megrendelőt. A regisztráció külön érvényesítésére a téves regisztrálások elkerülése érdekében van szükség. A regisztráció érvényesítésére 7 nap áll rendelkezésre. Termékek megrendelése csak a regisztráció érvényesítését követően történhet.

A már regisztrált Megrendelő a „Felhasználóknak Belépés” gombra kattintva és ott az e-mail cím és jelszó megadásával, majd a „Bejelentkezés” feliratú gombra kattintva tud bejelentkezni. Ha Megrendelő elfelejtette a jelszavát, akkor az „Elfelejtetted a jelszavad?”gombra kattintva és az ott megjelenő űrlapot kitöltve (e-mail cím) tud új jelszót igényelni, mely kérésre Szolgáltató rendszere elküld egy, az új jelszó megadásához szükséges linket tartalmazó e-mailt.

Megrendelő regisztrációját az ÁSZF 1.a és 1.b. pontjában megjelölt telefonos vagy elektronikus elérhetőségeken, vagy postai úton a Newgency Kft. 1033 Budapest, Pozsonyi út 48. címre küldött ajánlott levéllel töröltetheti.

 

9. A termékek kosárbahelyezése

Megrendelő a Webáruházban regisztráció után, vagy regisztráció nélkül tud vásárolni. Ennek eldöntése a Megrendelőtől függ, de amennyiben regisztrál, úgy a rendelésen kívül számos szolgáltatást pl., korábbi vásárlásainak személyreszabott tartalom vehet még igénybe.

Webáruházunk a Megrendelő által leadott megrendelést a Megrendelő által megadott e-mail címre haladéktalanul részletesen visszaigazolja. Amennyiben ezen részletes visszaigazolás az igénybe vevő (Megrendelő) megrendelésének elküldésétől számított, legkésőbb 48 órán belül a Megrendelőhöz nem érkezik meg, úgy mind Szolgáltató, mind Megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

Megrendelő a Honlap listaoldalain, vagy termékoldalain tudja kosárbahelyezni az általa megvásárolni kívánt termékeket, de fontos információ, hogy a webáruház választéka folyamatosan változik, új termékek kerülnek fel és egyes termékek megszűnnek, így amennyiben Megrendelő nem talál meg valamilyen terméket a webáruházban, úgy azért Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal.

A Holnapon elhelyezett „Keresés...” mező biztosítja, hogy a Megrendelők az általuk beírt terméknevekre (szótöredékként is) kereshessenek a Webáruházban, de ezt célirányosan megtehetik a különböző menüpontokban való böngészéssel és a megadott szűrők (márka, ár, különböző kategóriák) megfelelő beállításával is.

Amennyiben Megrendelő az általa kiválasztott terméket meg kívánja vásárolni, úgy a termék szövegdobozában (listaoldalon), vagy a termék saját oldalán (termékoldalon) az ára mellett, vagy alatt található darabszámlálót a megvásárolni kívánt darabszámra állítva, majd a ’Kosárba’ gombra kattintva tudja azt a kosárba helyezni. Megrendelő a ’Kosár tartalma’-ban a termék megnevezése mellett nyilakkal, vagy a konkrét darabszámot beírva tudja az általa megvásárolni kívánt mennyiséget változtatni.

A Honlapon feltüntetett képek illusztrációk, a kiszállított termék csomagolása (design, kinézet) eltérhet a Honlapon feltüntetettől. Ennek oka, hogy a termék gyártója bármikor megváltoztathatja a termék csomagolását, ami miatt egy bizonyos időtartamig mindkettő fajtájú csomagolásban árusított termék megtalálható a kereskedelmi forgalomban. Szolgáltató a lehető legnagyobb körültekintéssel jár el a termékről szóló információk leírásának meghatározásánál, képeinek megjelenítésénél, de előfordulhat, hogy a gyártó nemcsak a termék csomagolását, hanem az összetételét is megváltoztatja anélkül, hogy a termék forgalmazóinak e tényt jelezné. Az ebből fakadó következményekért Szolgáltató mindennemű felelősségét kizárja. Megrendelő a termék átvételekor köteles az összetételt maga is ellenőrizni, és amennyiben eltérést fedez fel a megrendelt és kiszállított termék között, jogosult a vásárlástól elállni.

 

10. A termékek ára

A termékek ára a Honlapon kerül meghatározásra. Az árak megváltoztatására Szolgáltató fenntartja a jogot azzal, hogy a megváltozott árak a Honlapon való megjelenéssel egyidejűleg válnak hatályossá. Az árváltozás ténye nem befolyásolja a hatályba lépése előtt leadott megrendeléseket.

Amennyiben Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Honlap felületére, - különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, a közismert, vagy az általánosan elfogadott, vagy tapasztalati árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő (nem kizárólagosan) 0 vagy 1 Ft-os árra, - a termék megvételére ezen a téves áron nem kerülhet sor, ilyen áron Szolgáltató nem tudja biztosítani a terméket. Ilyen esetben Szolgáltató bármikor jogosult felajánlani az általa meghatározott, saját árazási rendszerének megfelelő áron történő értékesítést, melyet Megrendelő vagy elfogad, vagy nem jött létre Felek között érvényes megrendelés.

A feltüntetett árak a termékeket terhelő valamennyi adót (ÁFA) tartalmazó fogyasztói árak, amelyek érvényessége minden esetben az adott megjelenés időpontjára vonatkozik. Szolgáltató a megrendelt terméket a megrendeléskor érvényes fogyasztói áron értékesíti Megrendelő részére.

Szolgáltató Megrendelői számára különböző kedvezményeket (akciós árkedvezmény, többletszolgáltatás, ingyenes termékminta, stb.) nyújthat, melynek ellenértékét (árát) a Honlapon meghirdetett termékek ára, (melyekhez ezek a kedvezmények kapcsolódnak) minden esetben tartalmazzák. Ezen kedvezményeket Megrendelő a Honlapon feltüntetett feltételek esetén veheti igénybe és az ott leírt módon.

Amennyiben Megrendelő által kiválasztott termék a kiszállítás napján nincsen raktáron, Szolgáltató egyeztet Megrendelővel, hogy megvárja, amíg az általa rendelt termék beérkezik, vagy más ún. helyettesítő terméket kér helyette, vagy a raktáron nem lévő termék helyett, más terméket nem kíván megvásárolni. Ezekben az esetekben - Megrendelő választása alapján - Szolgáltató által visszaigazolt megrendelésben szereplő ártól eltérő lehet a Megrendelő által fizetendő tényleges vételár, melyet Szolgáltató a ténylegesen kiszállított megrendeléshez csatolt számlában tüntet fel.

 

11. A vásárlás menete

Amennyiben Megrendelő a kosárbahelyezte az általa megvásárolni kívánt termékeket és már nem szeretne több terméket vásárolni, úgy a „Kosár tartalma” gomba kattintva ellenőrizheti, hogy mit tartalmaz a Kosara és ezen felületről a „Tovább a kasszához” gombra kattintva kezdheti meg a vásárlása véglegesítését.

Ezen folyamat négy lépésből áll:

-          Bejelentkezés / regisztráció

-          Szállítás és fizetés

-          Adatok megadása

-          Összegzés

a.) Bejelentkezés /regisztráció

Ezen az oldalon három lehetőség közül választhat. Már regisztrált és korábbi adataival szeretne belépni a fizetéshez, vagy eldöntheti, hogy regisztrál most, vagy regisztráció nélkül szeretne vásárolni. Kérjük, hogy a döntésének megfelelő gombra kattintson. Amennyiben regisztráció nélkül szeretne vásárolni, az email címének megadását követően, kattintson a Regisztráció nélkül vásárolok gombra.

b.) Szállítás és fizetés

Ezen az oldalon a szállítás és a választható fizetési módokról tájékoztatjuk. Jelenleg mindössze egy szállítási mód közül választhat, hiszen cégünk a MPL futárcéggel szállítja házhoz a hozzá beérkező rendeléseket. Szolgáltató a Megrendelői minél magasabb színvonalú kiszolgálása érdekében, amennyiben a weboldalon feltüntetett értékhatár felett vásárol, 0Ft-os áron szállítja ki a megrendelését, mert ebben az esetben a szállítási díjat a megrendelt termékek összesített ellenértéke tartalmazza. A 0Ft-os szállítási díjat a program automatikusan kiválasztja, amennyiben a Webáruházban közzétett összeghatárt meghaladja a kosarába tett termékek összára. Amennyiben még nem érte el az ingyenes szállítás értékhatárát a „Kosár tartalma” gomba nyomva, vagy fölé helyezve az egeret a Honlap jelzi, hogy mennyit kell még vásárolnia, hogy ezt a határt elérje.

Ugyanezen oldalon kell kiválasztania, hogy milyen módon kívánja kiegyenlíteni a rendelése ellenértékét. Erre jelenleg három módon van lehetősége. Amennyiben banki úton előre szeretné elutalni a vásárlása ellenértékét, úgy válassza az „Előre utalás” verziót! Amennyiben bankkártyával szeretne kiegyenlíteni a végösszeget, úgy válassza a „Bankkártyás fizetés” fizetési módot, de amennyiben a csomagkézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni a végszámlát, úgy a válassz az „Utánvét” verziót. Utánvét esetén a csomagot kézbesítő MPL futárnál akár készpénzzel, akár a weboldalunkon feltüntetett bankkártyákkal is fizethet.

Az egyes fizetési módok részletes működéséről a „Fizetési feltételek” menüpontban olvashat

c.) Adatok megadása

Az adatok megadása menüpontban , amennyiben már regisztrált, úgy a Honlap feltölti a megadott adatokkal mind a „Számlázási adatok”, mind a „Szállítási adatok” egyes pontjait. Amennyiben valamely adat nem stimmelne, vagy eltérő Számlázási adatokra, vagy Szállítási címre kérné a megrendelését, itt megadni az aktuális adatokat. Amennyiben regisztráció nélkül vásárol, szintén itt adja meg, hogy milyen Számlázási névre és címre, illetve milyen szállítási névre és címre kéri a megrendelése postázását! A telefonszámát is minden esetben meg kell adnia, hiszen mind a Szolgáltató, mind a Futárcég, csak ezen keresztül tud Önnel kapcsolatba lépni, amennyiben ez valamilyen oknál fogva szükséges.

Amennyiben akár a Szolgáltatónak, akár a futárcégnek bármilyen üzenetet szeretne hagyni, úgy kérjük a „Megjegyzés” rovatban tegye ezt meg! Szintén a „Megjegyzés” rovatban kell megadnia azt is, hogy amennyiben az összeállított vásárlása alapján jogosult bármilyen kedvezményre, ajándékra, akciós kuponra, úgy a megadott és válaszható lehetőségek közül, melyiket szeretné igénybevenni!

d.) Összegzés

A rendelés leadásának utolsó fázisa, mikor az „Összegzés” oldalon ellenőrizheti a megrendelését, az Ön által megadott számlázási és szállítási adatokat és a Szolgáltatónak írt megjegyzéseit. Kérjük, minden esetben olvassa el az ÁVF-et, mely magába foglalja, mind az ÁSZF-t, mind a Fizetési feltételeket és a Szállítási feltételeket is. Kérjük, csak abban esetben adja fel a megrendelését, amennyiben ezek mindegyikét elolvasta, a tartalmukkal egyetért és az abban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Ezt Ön a z ÁVF elfogadásának bepipálásával fejezi ki egyértelműen és a „Rendelés feladása” gombra kattintva adja le a Megrendelését, mely után már érvényesen nem hivatkozhat arra, hogy nem ismerte a Szolgáltatóval való együttműködés feltételeit.

 

12. Kiszállítás

A Honlapon értékesített minden egyes termék esetén feltüntetésre kerül, hogy az adott terméket, az azt tartalmazó rendelés leadásától számított hányadik napon próbálja meg kiszállítani. Előlegbekérő alapján történő előre utalás esetén, az oldalon feltüntetett szállítási határidőt a banki utalás megérkezésétől kell számítani. Amennyiben az adott megrendelésben több eltérő szállítási határidejű termék található, úgy az adott megrendelés kiszállítási idejének meghatározásánál mindig a legnagyobb szállítási határidejű termék várható szállítási határideje lesz az irányadó. Ezen irányadó szállítási határidő, Szolgáltatón nem számonkérhető, mivel Szolgáltató nem saját maga, hanem harmadik féllel szállíttat, amelynek tevékenységéért nem tud felelősséget vállalni, így felelősségét minden körülmény között kizárja, de maga részéről mindent megtesz, hogy a jelzett határidőben a Megrendelő megrendelését megkapja.

A Webáruházban megrendelt termékeket a Magyar Posta MPL üzletága szállítja házhoz, melynek feltételeiről és működéséről az alábbi menüpontban olvashat részletesen: http://hellobella.hu/oldal/szallitasi-feltetelek?ws=1

A szolgáltatás díját Szolgáltató bármikor, bármilyen előzetes bejelentés és indoklás nélkül meg változtathatja, de ez a változás nem érinti a Megrendelők által korábban leadott és Szolgáltató által visszaigazolt megrendelések szállítási díját, mert azok, minden esetben a megrendelés visszaigazolásában megadott szállítási díjon kerülnek kiszállításra. 2016. október 15-én 790Ft. a szállítási díj.

Webáruházunkban lehetőség van ingyenes házhozszállítás igénybevételére is, melynek feltétele, hogy Megrendelő megrendelése elérje a Honlapon meghatározott ingyenes kiszállítás feltételének beállított megrendelési összeget, mert ebben az esetben a Szolgáltató az adott megrendelést 0Ft-os szállítási díjon szállítatja házhoz az MPL-lel.

Az MPL a küldemény feladásának napján a Megrendelőt SMS-ben vagy e-mailben értesíti a várható kiszállítás időpontjáról. Az MPL a küldeményt max. két munkanapon belül és két alkalommal kísérli meg kézbesíteni a Megrendelő részére. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet nem vezetett eredményre, az MPL a küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy hátra a Megrendelő által megadott szállítási címen. Ha Megrendelő telefonszáma feltüntetésre került a címiraton, az MPL egyeztet a második kézbesítési kísérlet helyéről és idejéről a Megrendelővel. Sikertelen egyeztetés esetén az MPL a következő munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén az MPL a megadott Szállítási címen ismételten értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a postahelyet, illetve őrzési időt, ahol és ameddig Megrendelő átveheti a küldeményt.

Az MPL kiszállítási szolgáltatásáról a Szállítási feltételek menüpontban olvashat részletesen:http://hellobella.hu/oldal/szallitasi-feltetelek?ws=1

A Megrendelés (MPL által kézbesített csomag) átvételekor Megrendelő a kézbesítő jelenlétében köteles meggyőződni a Megrendelés sértetlenségéről. Ha Megrendelő sérülést vagy egyéb látható hibát észlel, köteles jegyzőkönyvet felvetetni a kiszállítást teljesítő MPL képviselőjével és a csomag átvételét megtagadni. Utólagos reklamációt a Megrendelés fizikai sérüléséről jegyzőkönyv nélkül nem áll módunkban elfogadni.

Megrendelést csak tizennyolcadik életévét betöltött személy kezéhez lehet teljesíteni, függetlenül a megrendelt termékek típusától.

 

13. Megrendeléstől való elállás

A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. § alapján – figyelemmel a rendelet 29. §-ban meghatározott kivételekre - a fogyasztónak minősülő Megrendelőt indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Megrendelő elállási jogát Megrendelésének kézhezvételétől számított tizennégy napon belül, erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat gyakorolhatja, figyelembevéve a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) –ban foglalt kivételeket, kiemelten hangsúlyozva az olyan zárt csomagolású termékeket, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

Megrendelő elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. számú melléklete szerinti nyilatkozat útján gyakorolhatja. Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Megrendelő nyilatkozatát a határidő lejárta előtt írásban, ajánlott levél útján elküldi Szolgáltatónak. Megrendelőt terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát jogszabálynak megfelelően gyakorolja.

Szolgáltató legkésőbb a jogszerű elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Megrendelő által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, amennyiben azt a Megrendelő a jelen szerződésben rögzített módon és feltételekkel számára visszajuttatta. A visszafizetésre készpénzben vagy átutalás úján kerül sor.

Az elállási jog gyakorlása esetén Megrendelő köteles a terméket hibátlan és újszerű, bontatlan állapotban és eredeti csomagolásában minden tartozékával együtt haladéktalanul, de légkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül a Megrendelő Eladó számára eljuttatni. A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket Megrendelő viseli.

Szolgáltató a teljes összeget mindaddig visszatarthatja, amíg Megrendelő a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Megrendelő felel a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.

Megrendelőt elállási jogának gyakorlásával kapcsolatban a jelen pontban rögzítetteken túl egyéb költség nem terheli.

Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a megrendelésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Megrendelőt haladéktalanul tájékoztatni, vele a Megrendelésről egyeztetni és Megrendelő választása alapján, vagy csökkentett tartalommal teljesíteni, vagy jogosult a megrendeléstől elállni, de ebben az esetben Megrendelő által már kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.

 

14. A szerződés megszűnése

A felek között létrejött szerződés, amennyiben a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. § szerinti megrendelői elállásra érvényesen sor kerülhet, úgy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. § szerinti megrendelői elállásra nyitva álló határidő lejártát, vagy teljesítését követően, míg minden egyéb esetben a teljesítést követően szűnik meg.

 

15. Eljárás hibás teljesítés esetén

15.1. Termékszavatosság

A meghirdetett terméket bemutató, az internetes felületen vagy a megvásárolt terméken közzétett termékismertetők az egyes termékek előállítója által közzétett adatoknak felelnek meg. Szolgáltató kizárja a felelősségét, amennyiben az általa Magyarországon vásárolt és a Webáruházban forgalmazott- termékeken nem, vagy téves információ jelenik meg, hiszen ezek feltüntetéséért, azok valóságtartalmáért a magyarországi forgalombahozó gyártók, disztribútorok a felelősek

A termék hibája esetén Megrendelő követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;

b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy

c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

Megrendelő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért Megrendelő felelős.

A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

15.2. Kellékszavatosság

Eladó a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igénye alapján Megrendelő választása szerint

a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az Eladónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével Megrendelőnek okozott érdeksérelmet; vagy

b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a nem tud eleget tenni, vagy ha Megrendelőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles Eladónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre Eladó adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Megrendelő a hiba felfedezése után késedelem nélkül, fogyasztónak minősülő Megrendelő esetén legkésőbb két hónapon belül köteles a hibát Eladóval közölni. A közlés késedelméből eredő kárért Megrendelő felelős.

Megrendelő kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év, fogyasztónak minősülő Megrendelő esetén két év alatt évül el. Ha a szerződés tárgya használt dolog, az elévülési határidő egy év. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt Megrendelő a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.

A szavatossági igényt a szolgáltatott dolog minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte. Ha Megrendelő a szavatossági igényét a dolognak - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

Ha Eladó a szavatossági igény teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Megrendelőt.

Egyes termékek kijavítása vagy kicserélése a jogszabályban javasolt 15 napos határidőt meghaladhatja. Eladó vállalja, hogy a kijavításra vagy kicserélésre jogos igény esetén legkésőbb a bejelentést követő 60 napon belül sor kerül.

Ha a termék meghibásodásában Megrendelőt terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában Megrendelő köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha Eladó e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

15.c. Jótállás

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igény, illetve termékszavatossági és jótállási igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.

 

16. Panaszkezelés

Amennyiben Megrendelő panasszal fordul Szolgáltatóhoz, úgy Szolgáltató a panaszt rögzíti, és legalább egy évig megőrzi. Szolgáltató a panaszt haladéktalanul továbbítja az adott termék Forgalmazója felé, aki azt 30 napon belül kivizsgálja, majd a vizsgálat eredményéről írásban értesíti Megrendelőt. A panasz benyújtására Szolgáltató az 1.a és 1.b. pontban megjelölt elérhetőségein, vagy a Gyártó felé közvetlenül, az általa forgalmazott termékeken feltüntetett elérhetőségeken van lehetőség.

Bankkártyás fizetés esetén a fizetéssel kapcsolatosan felmerült panaszt Szolgáltató továbbítja a hatáskörrel rendelkező pénzintézet felé.

Megrendelő – amennyiben fogyasztónak minősül – panaszának elutasítása esetén jogosult a Budapesti Békéltető Testülethez fordulni a fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Bővebb információ a Budapesti Békéltető Testület tevékenységéről, valamint elérhetőségei:

Amennyiben Megrendelő a fogyasztói jogvitát online szeretné lefolytatni és rendezni, azt megteheti a http://ec.europa.eu/odr alatt található online vitarendezési platformon keresztül.

A fogyasztónak minősülő Megrendelő panaszával fogyasztóvédelmi hatósági eljárást is kezdeményezhet a fogyasztóvédelmi hatáskörrel rendelkező fővárosi és megyei kormányhivatalnál. Bővebb információ az eljárásról, valamint a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság elérhetőségei:

  • http://www.nfh.hu/node/4535
  • cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
  • levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
  • Központi telefonszám: +36 1 459 4800
  • Faxszám: +36 1 210 4677
  • Központi e-mail cím: nfh@nfh.hu

Az első fokon fogyasztóvédelmi, illetve piacfelügyeleti hatáskörben eljáró fővárosi és megyei kormányhivatalok:

- Budapest Főváros Kormányhivatala Műszaki, Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály

  • Cím: 1052 Budapest, Városház u. 7.
  • Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 144.
  • Telefonszám: +36-1 450-2598

-Pest Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály

  • Cím: 1135 Budapest, Lehel utca 43-47.
  • Postacím: 1365 Budapest, Pf.: 270.
  • Telefonszám: +36 1 236-3937, +36 1 236-3978, Telefax: +36 1 236-3956
  • E-mail: fogyved@pest.gov.hu

Szolgáltató felügyeleti szervei továbbá:

- Budapest Főváros XIII. kerület Önkormányzat; elérhetőségei: http://www.budapest13.hu/kapcsolat

 

17. Adatkezelési, adatvédelmi szabályozás

Megrendelő a megrendeléssel hozzájárul ahhoz, hogy az elektronikus megrendelés során általa megadott személyes adatait a szerződés teljesítéséhez szükséges mértékben és időtartamban Szolgáltató saját rendszerében mint adatkezelő kezelje és tárolja, a szerződés teljesítése során felhasználja, valamint a kiszállítást végző alvállalkozói felé továbbítsa.

Szolgáltató részletes adatkezelési elveit és adatvédelmi tájékoztatóját a Honlapon megtalálható Adatvédelmi Nyilatkozat tartalmazza , amely az ÁSZF elválaszthatatlan részét képezi. A megrendelés leadásával Megrendelő hozzájárulását adja az Adatkezelési Nyilatkozatban meghatározott műveletek végrehajtásához.

 

18. Technikai tudnivalók

A Honlap megtekintéséhez speciális programra nincs szükség. Az általános használatban lévő, internetezésre szolgáló böngészőprogramokkal webáruházunk megtekinthető. Előfordulhat, hogy az adott böngészőprogramban az általánostól eltérő beállításokat alkalmaznak. Az ebből eredő károkért, téves, vagy nem pontosan megjelenített információkért, árakért nem vállalunk felelősséget. Ha az oldal megtekintésével mégis problémája van, kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal az hello@hellobella.hu email címen.

 

19. Vonatkozó jogszabályok

A felek közötti jogviszonyra vonatkozó főbb jogszabályok, melyek a http://njt.hu internetes oldalról elérhetők:

  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyed kérdéseiről
  • 2011. CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról
  • 45/2014. (II.26) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól.

 

20. Záró rendelkezések

Szolgáltató jelen szerződésből eredő bármilyen igény felmerülése esetén törekszik Megrendelővel való együttműködésre, ennek megfelelően Megrendelő igényeit és a Szolgáltatás színvonalának emelését elősegítő javaslatait teljes munkaidőben fogadja a fent ismertetett elérhetőségeken.